Naslovnica BiH-Svijet Sarajevski Golf 2 prvi put je ugledao svjetlost dana prije 35 godina

Sarajevski Golf 2 prvi put je ugledao svjetlost dana prije 35 godina

Tvornica automobila Sarajevo ili poznatija kao TAS poznati je i nikada prežaljeni fenomen snažne industrije koju je Bosna i Hercegovina nekada imala. Mnogi automobili su kroz decenije izlazili sa proizvodnih traka u Vogošći ali jedan je definitivno ostavio najviše traga. Sarajevski Golf 2 prvi put je svjetlo dana ugledao prije čak 35 godina.

Nakon motocikala, NSU Prinza, Volkswagen Bube i Golfa prve generacije u junu 1985. godine sa proizvodnih traka u TAS-u u Vogošći sišao je prvi Volkswagen Golf druge generacije. Sa posebnim predznakom J koji je označavao Golf koji stiže iz Jugoslavije na svakom modelu, značkom sa grbom grada Sarajeva i prepoznatljivom oznakom TAS na maski sarajevska Golf dvica kroz naredne decenije postala je sinonim pravog narodnog automobila.

TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) je osnovana 1970. godine saradnjom Volkswagen AG i UNIS, s tim da je Volkswagen imao udio od 49%, a UNIS od 51%. CKD sastavljanje Volkswagen Buba započelo je 1972. godine u Sarajevu, nakon čega slijedi CKD sastavljanje modela Golf i Jetta 1976. i Caddy 1982. godine. 1989. je rekordna godina za tvornicu u Sarajevu, s ukupno 3.500 zaposlenih koji sastavljaju 37.000 vozila.

Sam prelazak sa proizvodnje Golfa 1 na proizvodnju Golfa 2 bio je značajan iskorak u samom načinu proizvodnje ali i tehnologije automobila koji je bio znatno savremeniji, te zahvaljujući kojem će nivo proizvodnje do 1992. godine u TAS-u doći do 32 automobila dnevno.

Golf druge generacije u Bosni i Hercegovini je stekao kultni status posebno u ratnim godinama kada je zbog jednostavne ali izdržljive mehanike bio pouzdano prevozno sredstvo bez obzira na nedostatak dijelova, servisiranja pa čak i goriva. I danas se prepričava kako je “dvica” gutala sve, uključujući i famozno trafo ulje.

Većina Golfova iz TAS-a išla je u Sloveniju, dok je ostalih 50 odsto proizvodnje bilo namijenjeno Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Globalno gledajući druga generacija Golfa jedan je od najuspješnijih automobila ikada sa 6,3 miliona prodanih primjeraka u periodu od 1983. do 1992. godine.

Zanimljiv statistički podatak i poređenje je da je prosječni Jugosloven za Golf dizel za četvero vrata iz TAS-a trebao izdvojiti 96 plata, dok bi ga Yugo Koral 45 koštao 30 prosječnih plata, a također “domaći” IDA Opel Kadett 1,2 LSJ je koštao 102 prosječne plate.

Pred sami početak rata u TAS-u je proizvedeno nekoliko primjeraka potpuno novog Golfa treće generacije, koji su ujedno bili i zadnji automobili koji su izašli iz ove tvornice prije rata.

Morate pročitati

U Kalesiji 51 osoba pozitivna na COVID-19, građani (ne)vjeruju u postojanje virusa

Na području naše općine trenutno je 51 osoba pozitivna na COVID-19, dok se 188 osoba oporavilo. Kada je u pitanju smrtnost od...

Muhamed Omerović: Platani u Memićima su pluća za budućnost

U organizaciji Ekološkog udruženja "Eko zeleni" Kalesija, danas je upriličena posjeta aleji platana u MZ Memići s ciljem njegovanja i očuvanja...

Bajramska čestitka: Dr. Mirsad Selimović , nezavisni kandidat za načelnika općine Kalesija

U vremenu današnje neizvjesnosti kojoj smo izloženi svi podjednako kao i borbi za opstanak zdravlja svakog čovjeka, odlučnost, vjera u Boga, dobronamjernost,...

UNIS TOK: Bajramska čestitka

Čestitka Seada Džafića i menadžmenta firme Unis Tok Kalesija povodom Kurban bajrama Vjernicima islamske vjeroispovijesti, građanima Kalesije, našim dragim...

Čestitka NBL Kalesija u povodu Kurban-Bajrama

Svim vjernicima islamske vjeroispovijesti upućujemo iskrene čestitke povodom nastupajućeg Kurban-Bajrama. Neka ovaj praznik u naša srca unese mir, zadovoljstvo, približi nas jedni...