Vozači u FBiH do sada platili više od 20 miliona KM za nezakonito skuplji eko test

Nezakoniti pravilnik o tehničkom pregledu vozila po kojem vozači u Federaciji Bosne i Hercegovine plaćaju skuplji eko test na snazi je godinu dana i šest mjeseci, ali nadležni se još nisu usaglasili oko usvajanja novog pravilnika.

Od vozača u FBiH vlasti su do sada naplatile više od 20 miliona KM za eko test po nevažećem pravilniku, ali dokument koji je državno Ministarstvo prometa i komunikacija proglasilo neusklađenim sa zakonom u martu 2017. godine, još nije stavljen van snage.

Radna grupa koja sastavlja novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila trebala je još u junu prošle godine usvojiti ovaj dokument, ali to se nije desilo.

Iz državnog Ministarstva prometa i komunikacija već nekoliko puta nam govore kako kompletan proces obustavlja Federalno ministarstvo prometa i komunikacija jer još nikad nisu dostavili svoje mišljenje na novi pravilnik.

“Nismo dobili njihovo mišljenje i pored svih urgencija. Nemaju nikakvo objašnjenje. Radna grupa je imenovana, a sastoji se od četiri predstavnika našeg ministarstva i po jedan iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, RS-a i Distrikta Brčko”, ponovili su nam iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

Na naš upit o kašnjenju, iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija odgovorili su nam kako “posao nije okončan zbog bolesti predsjednika Radne grupe”.

“Učestovali smo u radu Radne grupe i bili prisutni na svim sastancima koje je grupa imala te davali svoje primjedbe i prijedloge vezane za sam tekst izmjena navedenog propisa. Na tekst Pravilnika o tehničkim pegledima, koji je dostavljen prošle godine, Ministarstvo saobraćaja RS-a je dostavilo negativno mišljenje, kao i Vlada Brčko distrikta BiH. U martu ove godine Radna grupa je nastavila sa radom na pripremi teksta Pravilnika, ali nažalost zbog bolesti predsjednika grupe, posao još nije okončan, tako da konačni materijal nije dostavljen na saglasnost resornim entitetskim ministarstvima i Vladi Brčko distrikta”, kazali su nam iz kabineta federalnog ministra Denisa Lasića.

Podsjećamo, prije skoro godinu dana kazali su nam kako pripremaju materijal koji bi uskoro trebao biti dostavljen državnom Ministarstvu prometa i komunikacija. Inače, materijal koji je sastavila Radna grupa dostavljen im je u septembru 2017. godine.

Prema izmijenjenom Pravilniku o tehničkom pregledu vozila, koji nije usklađen sa zakonom, cijene eko testa kreću se od 22, 32 ili 36 KM, ovisno od motora vozila. Prije je ova cijena iznosila 5 KM.

Državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko ranije je u razgovoru za Klix.ba nagovijestio kako bi se cijena eko testa trebala vratiti na 5 KM.

Prema izvještajima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), u FBiH je od 2017. do augusta ove godine registrovano 666.789 vozila, što znači da je od vozača u FBiH do sada naplaćeno više od 20 miliona KM za eko test prema nezakonitom pravilniku.

Komentari