Home Izdvojeno Mercedes nije više prvi: Evo koja marka automobila je zasjela na tron

Mercedes nije više prvi: Evo koja marka automobila je zasjela na tron

by redakcija

Popis Brand Finance Global 500 se sastavlja na osnovi prihoda i cijena dionica, ali osim toga uključuje čimbenike kao što su ugovori o licenciranju, predviđanja prihoda, percepcija brenda, održivost i emocionalna povezanost potrošača s brendom.

Mercedes-Benz više nije najvrjednija marka automobila na svijetu već se nalazi na drugom mjestu, a priliku da zasjedne na vrh nije iskoristila ni Tesla koja je s drugog mjesta još jače skliznula u poretku.

Burnu godinu za proizvođače najbolje je iskoristila japanska Toyota koja je jako povećala svoju vrijednost i sada je najvrjednija marka automobila na svijetu u izvješću Brand Finance Global 500 za 2025. godinu. Godišnja studija, objavljena ove sedmice ocijenila je 500 najboljih svjetskih marki u svim sektorima. Toyota je zauzela 18. mjesto u ukupnom poretku, s procjenom vrijednosti od 64,7 milijardi dolara.

Japanski proizvođač automobila time je najbolji u automobilskom sektoru, ispred Mercedes-Benza i Hyundaija. Mercedes je osigurao ukupno 23. mjesto s procjenom od 53 milijarde dolara, dok se Hyundai popeo na 29. mjesto i procijenjen je na 46,3 milijarde dolara. Tesla, koja je prošle godine bila druga, a 2023. čak i prva među automobilskim markama sada je skliznula na 4. mjesto, odnosno 36. mjesto u ukupnom poretku, s procjenom od 43 milijarde dolara. Još 2023. Tesla je bila u Top 10 svih svjetskih marki.

Prema izvješću, Teslini problemi su ovisnost o kineskom tržištu električnih vozila, konkurencija BYD-a i kontroverze oko vodstva Elona Muska. Ostali proizvođači automobila među prvih 500 uključuju BMW na 37., Porsche na 40., Volkswagen na 61., Hondu na 70. i Ford na 86. mjestu. Audi i Ferrari nalaze se niže na listi, na 127. odnosno 158. mjestu.

Izvještaj Brand Finance Global 500 navodi da je ukupna vrijednost vodećih svjetskih brendova dosegla 9,5 bilijuna dolara (9500 milijardi dolara) u 2025., što je rast od 10 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Taj je rast nadmašio globalnu gospodarsku ekspanziju, koja je iznosila 3%..

Apple je i dalje najvrjedniji globalni brend, s procjenom od 574,5 milijardi dolara, a slijede ga Microsoft sa 461 milijardom dolara i Google sa 413 milijardi dolara. Amazon i Walmart zaokružuju prvih pet, s vrijednostima od 356,4 milijarde dolara, odnosno 137,2 milijarde dolara.

Izvještaj naglašava sve veći utjecaj kineskih brendova, kao što su BYD i TikTok, koji su pokazali snažan rast i izazivaju etablirane lidere. Izvršni direktor Brand Financea David Haigh naglasio je rastuću konkurenciju s tržišta u razvoju, navodeći da kineski brendovi preoblikuju globalnu dinamiku.

U izvještaju se ističe da Toyotin dosljedan učinak na ljestvici naglašava njenu stabilnost i vodstvo u automobilskoj industriji, čak i dok se sektor suočava sa sve većim izazovima i konkurencijom.

Popis Brand Finance Global 500 se sastavlja na osnovi prihoda i cijena dionica, ali osim toga uključuje čimbenike kao što su ugovori o licenciranju, predviđanja prihoda, percepcija brenda, održivost i emocionalna povezanost potrošača s brendom. Ti podaci se prikupljaju putem anketa.

Najvrjednije automobilske marke (pozicija u ukupnom poretku svih marki je u zagradi)

1. (18.) Toyota

2. (23.) Mercedes-Benz

3. (29.) Hyundai

4. (36.) Tesla

5. (37.) BMW

6. (40.) Porsche

7. (61.) Volkswagen

8. (70.) Honda

9. (86.) Ford

10. (127.) Audi

11. (158.) Ferrari

12. (167.) BYD

13. (176.) Chevrolet

14. (200.) Kia

15. (203.) Volvo

16. (226.) Nissan

17. (230.) Lexus

18. (346.) Renault

19. (385.) Jeep

20. (391.) Subaru

You may also like

Infoplus je izvor informacija koji pokriva raznovrsne teme, pružajući čitateljima uvid u najnovije  događaje i društvene trendove. 

Izdvojeno

Najnovije

Infoplus Agencija – Sva prava zadržana.