Home Izdvojeno Kraj jedne ere: Posljednji Ford Focus ST sišao sa trake

Kraj jedne ere: Posljednji Ford Focus ST sišao sa trake

by redakcija

Ford okončava decenije tradicije hot hečeva tako što povlači Focus ST iz proizvodnje.

Posljednji automobil sišao je sa proizvodne trake u Njemačkoj u petak, 26. septembra. Ford i dalje proizvodi “regularni” Focus, ali ne zadugo. Proizvodnja se u potpunosti završava u novembru.

Knjige porudžbina za Focus ST zatvorene su proke nekoliko mkeseci, tako da je sve već dugo bilo jasno. Njegov kraj dolazi nakon što je Ford ranije ukinuo manji model Fiesta ST.

Kao i Focus, ovaj mališan je potpuno izbačen iz ponude, a 2024. godine, izvršni direktor Džim Farli branio je odluku o ukidanju ovih modela, rekavši da kompanija nije zarađivala dovoljno novca na njima uprkos tome što su “omiljeni kod velikog broja kupaca”.

Eliminisanje Fieste 2023. i Mondea godinu dana ranije ozbiljno je narušilo Fordovo prisustvo u Evropi. Njegov tržišni udio na kontinentu sada iznosi samo 3,3 odsto, ispod brendova Hyundai i Kia, koji su svaki na četiri odsto.

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Ford je prodao 260.342 automobila u prvih osam mjeseci ove godine. VW je isporučio skoro tri i po puta više, i to bez brojnih podbrendova.

Samo je Škoda gotovo udvostručila Fordov obim, pokazujući koliko je daleko pao nekadašnji gigant.

Kraj ST-a takođe naglašava kako se evropski segment hot hečeva nastavlja smanjivati. Nedavno smo izgubili Hondu Civic Type R zbog strožih propisa o emisijama. Hyundai i20 N i i30 N odavno su otišli, dok su automobili kao što je Peugeot 308 GTi sada samo davna uspomena.

To ne znači da opcije ne postoje. VW i dalje prodaje Golf GTI/R, Cupra nudi Leon, a Audi ima S3 i RS3 Sportback.

Tu su još i BMW M135i, Mercedes-AMG A35/A45, i Toyota GR Yaris. Možda čak dobijemo i GR Corollu, s obzirom na to da će se od sljedeće godine proizvoditi u Velikoj Britaniji. Ali sa normom Euro 7 na pomolu i 2035. kao mogućim krajem novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, benzinski hot heč modeli postaju izumiruća vrsta.

Proizvođači pokušavaju da usmjere entuzijaste ka električnim alternativama kao što su Abarth 500e, VW ID.3 GTX i Peugeot E-208 GTi, ali može se reći da su zlatni dani hot heč modela odavno prošli, prenosi b92.

You may also like